måndag 23 maj 2011

Jag

Foto: lillebror, nikon d90, nikkor 50mm 1.8
Modell: jag (Sofia)

Bilden ovan är en av dessa bilder tagna av lillebror som jag nämnde i det här inlägget.

Jag håller på och utforskar olika redigeringsprogram i brist på photoshop, och för tillfället har jag fastnat för picnik, tackvare Beate. Bilden ovan är som sagt väldigt överredigerad, ett faktum som kan bero på två olika orsaker varav den ena är att jag inte gärna ser mig själv på bild och den andra att det är otroligt skoj att leka med funktioner av alla de slag.

Den här bildens redigering bestod av att ändra på mättnad och kontrast samt öka ljusstyrkan rejält och lägga på en svag, rosa vinjettering. Nu är bilden inte direkt naturlig, men jag har fäst mig vid den ändå, av någon anledning.

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar