onsdag 25 maj 2011

Förgätmigej

Foto: Sofia, Nikon d90, nikkor 50mm 1.8
Bilden ovan gillar jag enbart på grund av den blåa bokeh som föddes till liv av blommorna i bakgrunden när jag tog bilden. Förövrigt är bilden rätt så ful.

Namnet på blomman är däremot fint. Lite lagom gammaldags, eller mycket gammaldags om man ser det så. Och jag tycker om saker som är gammaldags. Böcker ska gärna vara gamla och med spröda pärmar och en och annan mal inuti, fast viktigare är det att innehållet, själva berättelsen och språket, är gammalt. Det har sin charm att läsa böcker om dig och mig som skall plocka oss en bit af blommorna. Tyvärr förstår inte alla det charmiga i det.

Annat som är gammalt och mycket fint är vintage-stilen, både på bilder och kläder. Lite retro får det också vara, och i så fall gärna modern inredning med enstaka retro-detaljer, för sådant är ytterst välkommet.

Haha, jag märker sent och sido att jag har gått vilse i en lärobok om olika tidsåldrar, från att ha börjat med blåa blommor och lika grann bokeh.

Så, slutligen - förgät mig ej.

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar